perjantaina, toukokuuta 01, 2009

Aika savotta

Matkustan Islantiin toukokuun lopussa, eikä minulla ole villapaitaa. Ei kyllä ole poikaystävälläkään. Siksi Fufoilun ryhtiliike tuli tarpeeseen ja toivon, että tempaus kannustaisi saattamaan loppuun edes yhden villapuseron per nenä.


1. Poikaystävän Durrow- villapaita on sentään edistynyt tämän kuvan ottamisen jälkeen. Se on aloitettu tammikuussa, joten se täyttää hyvin ufo-kriteerit. Lankana on Cascaden 220 graniitinharmaana. Etukappale, takakappale ja ensimmäinen hiha ovat valmiita. Toisesta hihasta olen neulonut ensimmäisen palmikkomallikerran, vielä neljä jäljellä.

2. Riding to Avalon Garnstudion Silke-Tweedistä oli Ravelryn olympialaisneuleeni. Se on elokuusta saakka odottanut kaulusta sekä huppua. Noloa.

3. Tiger Sweater Zoe Mellorin kirjasta Animal knits for Kids. Tämäkin on ollut kesken elokuusta saakka. Olen tehnyt takakappaleen, mutta etukappaleessa jämähdin tiikerin vatsaan. Kahdeksan pientä intarsiakerää olivat liikaa.

Lisäksi fufolistallani ovat

4. Ship Ahoy!-villapaita lapselle. Takakappale tehty, etukappale tyssäsi intarsiakalaan... Muistaakseni aloitin tämän joskus tänä keväänä.
5. Vihreä peitto, joka minun piti neuloa veljelle lahjaksi heinäkuuksi 2008. Yksi iso pala enää puuttuu.
6. Hex Coat, jossa olen edelleen takakappaleessa. Aloitettu kesällä 2007.
7. Sylvi, josta olen neulonut molemmat hihat. Helmikuun hedelmiä.
8. Butternut-huivi, josta puuttuu vielä viisi mallikertaa. Tammikuulta.

Ensiksi aion keskittyä Durrowiin, sitten Avaloniin. Sylvikin olisi Islannissa ihana, mutta en ole kovin toiveikas. Aloitan työt tiistaina, ja neulonta-aika vähenee. Lupaan että ufojen lisäksi saan aloittaa yhden uuden sukkaparin lounastauon ratoksi.

Ei kommentteja: