perjantaina, kesäkuuta 02, 2006

Neulottu on..vaan ei kirjailtu

Ciao!
Tässä jälleen. Joo...Mitä minun piti kertoa...Niin, sitä että se Palmasta & toisesta langasta tehty takakpl on valmis ja lankaa jopa jäi jäljelle! Hyvin olivat tehtaalla mitoittaneet keränsä. Joo...Kanavatyöhön en ole koskenut sormellanikaan taas hetkeen aikaan...eikä se kanavatyö ole edes ainoa joka minulla on kesken, on minulla kaksi muutakin. Kumpaankaan en ole kajonnut aikoihin. Toisen on määrä mennä meren taa Latviaan ja toinen jää Suomeen. Hrmph! Koskahan niitäkin ehtisi pistellä...? Työmatkoilla kai sitten, kun matkatöiksi ne on tarkoitettu.

Mutta neulominen kyllä on suosiossa täällä. Nytkin on lapsen villatakin takakpl työn alla tuolla olohuoneessa. Toinen lanka on keinokuitua ja toinen villaa. Villahan lämmittää, eikös niin? Ja kyllä se aikanaan valmistuu. Mutta hihat minä jätän siitä suosiolla pois. Ai miksi? No tietenkin siksi, etten ikinä saa niitä oikean kokoisiksi. Ehkä joskus alan treenata kunnolla hihojen neulomista joillakin sellaisilla langoilla, joita ei ole kuin yksi kerä varastossani. Tuleepa riemunkirjavia hihoja....mutta opinpahan sitten taas toisaalta neulomaan niitäkin. Käsialani on sellainen, että minun pitää yleensä tuplata lisäysten määrä, jos haluan hihan tulevan oikean levyiseksi. Eli jos on 4 x 1 silmukkaa lisättävä hihaan, minun pitää kirjoittaa ohje uudestaan ja naputtaa tuon 4 x 1:n paikalle 8 x 1. Hullua, tiedän...mutta sellainen neuloja minä olen. Siihen asti kun uskallan tehdä sen, jätän hihat neuleistani pois - myös niistä, jotka mahdollisesti tulevat minulle - tai sitten teen uudet lisäyslaskelmat automaattisesti ja teen uusien lisäyslaskelmien perusteella hihat.

Ei kommentteja: